Priser
Alle priser er inkl. moms. Priserne er dagspriser.
Fragt
Fri fragt på alle forsendelser.
Plakat og ramme.
Bestiller du plakat og ramme sammen, yder vi den service at vi sætter plakaten i ramme for dig. Som udgangspunkt bliver plakaterne ikke klæbet op, med mindre andet er skrevet i produkt teksten. Ønsker du at få opklæbet plakaten, kan det tilkøbes under Rammer på hjemmesiden eller her.
Levering
Vi afsender varer hver dag. Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage. Specielindrammede plakater kan dog tage op til 12 hverdage. Vi benytter både Post Danmark, GLS og fragtmænd til forsendelse. Kontakt os evt for fragtoplysninger. Alle varer leveres så længe lager haves.
Ved modtagelse af mail fra GLS, PostNord eller DHL ang. afsendelse, skal du være opmærksom på, at der kan gå op til 24 timer, før pakken er registreret i deres respektive systemer og du derved kan se leveringstatus.
Hvis ikke du afhenter dine varer indenfor den afgivet periode, der er angivet på SMS eller mail fra afhentningsstedet, bliver du opkrævet et nyt leveringsgsbyr på 59 kr. ved genforsendelse af plakater og miniplakater i ramme og 89 kr. ved gensending af indrammet plakater med rammer.
Husk at du har ansvar for at tjekke at dit mobilnummer er korrekt indtastet ved købet, så du får notifikationer ang. forsendelsen på din telefon.
Indrammede plakater over 70x100 cm. leveres med fragtmand. Prisen er inkl. fragt til brofaste øer.
Betaling
På permild-rosengreen.dk er der mulighed for at betale med Dankort, Mobile-Pay, Appel-Pay eller via PayPal. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Permild & Rosengreen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Du kan også betale med Viabill med følgende betingelser:
For at benytte ViaBills afdragsordning, er der nogle betingelser der skal være opfyldt.
• Du skal være minimum 18 år
• Du skal have dansk CPR nr. og dansk folkeregisteradresse
• Du giver ViaBill lov til at kreditvurdere dig, inden de godkender din bestilling
ViaBill er en ekstern betalingsmulighed. Derfor skal alle henvendelser ang. betaling foretages til Viabill's kundeservice på tlf. 88 826 826. eller mail: info@viabill.com
Ønsker du at vide mere om ViaBill kan du finde svar på dine spørgsmål her: Læs om ViaBill Faq
Der tages ikke gebyr ved betaling på permild-rosengreen.dk.
Sikkerhed
Alle betalinger bliver professionelt håndteret af PBS, hvilket betyder at alle kort og konto informationer er sikret.
Ansvar
Permild & Rosengreen er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Hos Permild & Rosengreen har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@permild-rosengreen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
OBS. Returretten gælder ikke ved specialfremstillede rammer. Ved specialfremstillede rammer, forstås rammer der ikke kan købes på vores side med rammer.
Vælger du ikke at afhente din varer, fordi du gerne vil fortryde dit køb, vil vi modregne fragten for returforsendelsen, som er 40 kr.
Varens stand ved returforsendelse
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Permild & Rosengreen
Navervej 28 A
4000 Roskilde
kan også returnere den personligt på ovenstående adresse i butikkens åbningstid.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Download standard fortrydelsesformularen her.
Reklamation
Er der fejl på varen eller er den beskadig ved modtagelsen bedes du skrive en mail til kundeservice@permild-rosengreen.dk
Når du handler på permild-rosengreen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Permild & Rosengreen
Navervej 28 A
DK-4000 Roskilde
Når du skal returnere en vare, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i din mail. Du må også meget gerne vedhæfte billeder af både emballage og indhold.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til Pakkeshop.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på permild-rosengreen.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos PERMILD & ROSENGREEN og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos PERMILD & ROSENGREEN har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på permild-rosengreen.dk er PERMILD & ROSENGREEN .
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Oplysninger afgivet til permild-rosengreen.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos PERMILD & ROSENGREEN har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til PERMILD & ROSENGREEN via e-mail kundeservice@permild-rosengreen.dk.
Cookies
På permild-rosengreen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på permild-rosengreen.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere permild-rosengreen.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@permild-rosengreen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.08.19